.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فعاليت 45 هزار ورزشكار زن در گيلان

معاون توسعه ورزش بانوان اداره كل تربيت بدني گيلان گفت: گيلان 45 هزار بانوي ورزشكار دارد.

سهيلا ياورمسرور بعد از ظهر امروز در جمع بانوان ورزشكار استان اظهار داشت: گيلان حدود 45 هزار بانوي ورزشكار در 40 رشته ورزشي گيلان فعاليت مي‌كنند.
وي افزود: 2 هزار و 860 مربي و يك‌هزار و 730 داور زن كار پرورش و تربيت ورزشكاران را در 110 مكان ورزشي دولتي، 211 مكان ورزشي خصوصي مشترك و 32 مكان ورزشي ويژه بانوان در سراسر استان برعهده دارند.
معاون توسعه ورزش بانوان اداره كل تربيت بدني گيلان گفت: برنامه محور بودن، تشكيل كارگروه‌هاي ويژه و نيز قانونمند كردن فعاليت‌ها در ارتقاي ورزش بانوان موثر است.
وي ادامه داد: بهره‌مندي از ديدگاه‌هاي كارشناس بانوان نيز در پيشبرد امور بسيار حائز اهميت است.
ياورمسرور با اشاره به اهميت ورزش در بين زنان و دختران اظهار داشت: فعاليت بدني منظم و عادت غذايي خوب سلامت زنان را ارتقا مي‌دهد و از بسياري بيماري‌ها و حالاتي كه دليل عمده مرگ و مير و ناتواني زنان در جهان است، پيشگيري مي‌كند.
وي با بيان اينكه فعاليت بدني منظم به امر پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي و عروقي كمك مي‌كند، تصريح كرد: ورزش منظم از فشار خون بالا و سكته‌هاي مغزي جلوگيري مي‌كند.
وي همچنين توأم بودن فعاليت بدني منظم و تغذيه كافي را اصلي‌ترين و اثرگذارترين راه تنظيم چاقي خفيف تا متوسط و حفظ وزن ايده‌آل در زنان عنوان كرد.
معاون توسعه ورزش بانوان اداره كل تربيت بدني گيلان افزود: تحقيق جديدي نشان داده كه حتي فعاليت بدني منظم، اندك و تغيير برنامه غذايي مي‌تواند از نيمي موارد ديابت غير وابسته به انسولين جلوگيري كند.
به گفته وي فعاليت ورزشي منظم مي‌تواند به درمان استئوپروز كمك كند.
ياورمسرور افزود: استئوپروز بيماري خاصي است كه در آن استخوان‌ها شكننده شده و در مقابل شكستن مقاومت ضعيفي از خود نشان مي‌دهند و زنان به‌ويژه در دوران يائسگي در معرض خطر ابتلاي بالاتري نسبت به اين بيماري هستند.
وي با اشاره به مفيد بودن ورزش دو و ميداني، افزود: آهسته دويدن براي بلوغ طبيعي و استخوان‌بندي در دوران كودكي و نوجواني لازم است و موجب كاهش و از دست رفتن استخوان مي‌شود.
ياور مسرور اظهار داشت: ورزش و فعاليت بدني منظم كمك مي‌كند تا استرس، اضطراب، افسردگي و تنهايي در بين بانوان كاهش يابد.
وي آمار افسردگي در زنان را بيشتر از مردان دانست و اظهار داشت: فعاليت‌هاي منظم ورزشي مي‌تواند سبب كاهش آمار افسردگي در بين زنان شود.
معاون توسعه ورزش بانوان اداره كل تربيت بدني گيلان ورزش را موجب ارتقاي فعاليت‌هاي اجتماعي زنان و سلامت در جامعه دانست./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.286 seconds.